ویژه

خرید خانه ویلایی یا خرید آپارتمان؟کدام بهتر است؟

زندگی در خانه های مختلف دارای کیفیت زندگی متفاوتی بوده و هر کدام دارای شرایط خاص خود می باشند. در این میان خانه های ویلایی که بنا به تعریف خانه هایی یک یا چند طبقه با ورودی، پارکینگ و حیاط مستقل هستند، از محبوبیت بسیاری برخوردارند. این نوع از خانه ها به سبب وسعت بالاتر و داشتن حیاط کیفیت زندگی را بهبود بخشیده و نقاط قوت بسیاری را به زندگی افراد وارد کرده است. از جمله می توان به داشتن فضای بیشتر و مجزا برای افراد خانواده اشاره کرد. علاوه بر این نحوه چیدمان دکوراسیون و پارتیشن بندی ها در فضای بزرگ خانه های ویلایی بهتر بوده و براحتی امکان پذیر شده است. در مجموع زندگی در خانه های ویلایی به دلایلی که اشاره شد، از شرایط خوبی برخوردار بوده و برای بسیاری از افراد پسندیده می باشد. اما به دلیل فضای بزرگتر این خانه ها و نرخ خرید و فروش آنها در بازار مسکن، شاهد قیمت بالاتری برای آنها نیز هستیم که این مورد موجب شده تا زندگی در خانه های ویلایی برای بسیاری از اقشار جامعه امکان پذیر نباشد.

بیشتر بخوانید

قوانین حقوقی مهم درمورد مستاجر

قرارداد اجاره در دوره های مختلف اهمیت بسیاری داشته به شکلی که قوانینی متعددی که در این زمینه به تصویب رسیده است، خود نشانگر همین اهمیت است؛ اما اهمیت آن در حال حاضر و در جامعه و این چند ساله اخیر امری انکار ناپذیر است.

بیشتر بخوانید

با مبایعه نامه املاک آشنا شوید

مبایعه نامه که به اشتباه مبایه نامه هم گفته و نوشته می‌شود، در واقع میان فروشنده و خریدار منعقد می‌شود. به این شکل که فروشنده مالی را به خریدار می‌دهد و در ازای آن مبلغی را دریافت می‌کند؛ بنابراین وقتی هر کالایی تحت این شرایط مبادله شود، می‌توانید برای آن بیع نامه امضا کنید.

بیشتر بخوانید

انواع سند

سند هر نوشته مکتوبی که در مقام دفاع یا اقامه دعوا، قابلیت استناد، در دادگاه را دارد. سند، نقش مهمی در اثبات یک ادعا، در دادگاه داشته و در مقام دفاع، نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سند عادی و سند رسمی، از انواع اسناد می باشند که از جهت نحوه تنظیم، آثار و اعتبار اثباتی، تفاوت هایی با یکدیگر دارند. انواع سند سند […]

بیشتر بخوانید

سند و انواع آن

قبل از شروع هرگونه معامله خرید و فروش، بهتر است با انواع سند خانه و اعتبار قانونی آن‌ها آشنا شوید.در ماده ۱۲۴۸ قانون مدنی در تعریف سند آمده است که سند عبارت است از هر نوشته كه در مقام دعوی یا دفاع قابل استناد باشد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با سند شورایی

همانطور که از نام این عبارت برمی‌آید، سند شورایی به نوعی سند یا برگه یا یک قولنامه مشخص شده گفته می‌شود که تمام اطلاعات نوشته شده در آن توسط گروهی از افراد محلی به امضا رسیده است و سپس، رئیس شورای محلی  آن را امضا، مهر و تایید کرده است. با توجه به تعریف فوق، سند شورایی، یک سند قطعی و رسمی محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید

آشنایی با زمین اوقافی

زمین اوقافی به ملکی گفته می‌شود که مالک، آن زمین را برای امور خیریه و وقف کرده است. با توجه به این تعریف ساده از زمین‌های اوقافی به راحتی می‌توان حدس زد که در حال حاضر، مالک این زمین‌ها اداره اوقاف و امور خیریه است.

بیشتر بخوانید

زمان مناسب فروش خانه 

مانند هر کسب و کار ریسک پذیری، فروش خانه نیز به زمان مناسب آن بستگی دارد. بهترین زمان مناسب فروش خانه هنگامی است که بازار مسکن رونق گرفته است و روند مطلوبی را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید

شرایط خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه در سال های گذشته رونق بسیار خوبی داشته است، چرا که دولت کشور ترکیه برای خرید ملک در ترکیه تسهیلات و امکانات جدید و ویژه ای را در نظر گرفته است. و باید بدانید خرید ملک در ترکیه هم یکسری قوانین مختص خود را دارد که شما باید حتما قبل از اقدام به این کار از این شرایط و ضوابط آگاه باشید .

بیشتر بخوانید

نکات طلایی در خرید زمین

به عنوان فردی که می‌خواهد یک زمین خریداری کند و سرمایه‌گذاری بهتری را داشته باشد، علت خرید زمین را برای خودتان شفاف‌سازی کنید. صرفاً به دلیل این که قصد دارید سودآوری بیشتری را به دست آورید این کار را نباید انجام دهید. شاید لازم باشد پروژه ساخت و ساز ویلا راه‌اندازی کنید.

بیشتر بخوانید